خوراکی‌هایی که خواب را بهتر می‌کنند

برخی خوراکی‌ها برای خواب شبانه بسیار مناسب هستند. در این مطلب با برخی از آنها آشنا می‌شوید.

به گزارش همشهری آنلاین، برخی خوراکی‌ها برای خواب شبانه بسیار مناسب هستند. افراد زیادی هستند که نمی‌خواهند بی‌خوابی‌هایشان را با داروهای خواب‌آور درمان کنند، بنابراین به سراغ خوارکی‌ها می‌روند. در اینجا چند خوراکی که برای بهتر خوابیدن استفاده می‌شود، آمده است:

قارچ سفید و خام: حاوی ۳۱۸ میلی گرم پتاسیم در هر ۱۰۰ گرم وعده هستند. تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا/ سان دیگو نشان می‌دهد این عنصر می‌تواند به تقویت خواب کمک کند.

هندوانه: بر اساس تحقیقات منتشر شده در Nature Journal، پری بیوتیک‌های غذایی می‌توانند میکروبیوم روده را تغییر دهند و همچنین ممکن است به شما کمک کنند تا از اختلالات ناشی از استرس در خواب جلوگیری کنید. هندوانه یکی از مواد غذایی حاوی پری بیوتیک است.

بادام هندی‌: اطلاعات دانشگاه موناش نشان می‌دهد که این مغزها سرشار از ترکیب پری بیوتیک هستند. با توجه به این نکته و براساس تحقیق ذکر شده در Nature Journal، خوردن این مواد می‌تواند مانع از اختلال در خواب شود.

انار: دانه‌های انار را روی سالاد خود بپاشید یا این میوه را به عنوان یک دسر مزه دار بخورید. طبق اطلاعات دانشگاه موناش، انار منبع غنی دیگری از پری بیوتیک‌ها است.

بیشتر بخوانید: آبِ این میوه‌ روند پیری را کُند می‌کند

پیاز: می‌تواند راز بهتر خوابیدن شما نیز باشد. اطلاعات دانشگاه موناش این سبزی را به عنوان منبع طبیعی پری بیوتیک برجسته می‌کند. بر اساس تحقیق از مجله Nature Journal، این بدان معنی است که خوردن پیاز به طور منظم می‌تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر مثبت بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *